2019-12-14 08:40:40• hírek • Szatmár.ro

Prágában jártak a kölcseysek

Nemrégiben Prágába látogatott a Kölcsey Ferenc Főgimnázium egy népes csoportja. A kirándulás kalandjairól Pándi Blanka X. E osztályos diák beszámolóját közöljük.

December 5-én iskolai kirándulás keretében látogattunk el  Prágába. Csütörtök kora reggel indultunk, hosszú út után estére szerencsésen megérkeztünk  úti célunkhoz, s egyébre már nem maradt erőnk, mint a szobák elfoglalása után kimerülten ledőlni.

Màsnap reggel közösen reggeliztünk, ki-ki egy péksütis boltból szerzett elemózsiát, ki-ki a hotel által nyújtott reggeliből falatozott. Jól lakva, kedves idegenvezetőnk, Annamari kíséretében indultunk vàros felfedező túrára. Kezdtük a Kàroly Egyetem megtekintèsèvel, majd szèpen lassan haladva bejártuk az òvàrost. A délután folyamán volt szerencsénk a prágai Orlojt, azaz a hatalmas óraművet megcsodàlni, amely a 12 apostol fel-felbukkanó alakjairól híres. Ezek után izogatottan làtogattuk meg az Érzékek Múzeumát, ahol nagyon jól szórakoztunk, hiszen számtalan nem szokvànyos élmény várt rank. A nap végén kaptunk egy kis szabadidőt, ami már mindenkinek jól jött, hisz màr alig vártuk, hogy beszerezhessünk egy-egy értékes holmit a sok általunk is látott jellegzetes prágai kisbolt egyikéből. Későn értünk szálláshelyünkre, ahol egy újabb hosszú nap végén igazi családias hangulatban telt az este, s miután átbeszéltük a nap izgalmait, fàradtan mertültünk álomba. Màsnap , kipihenten, megújult erővel folytattuk felfedező utunkat. Ellátogattunk a Károly hídhoz, s azon átkelve megcsodáltuk a Moldva folyón kecsesen ringatózó hattyúk "tàncàt".  A prágai királyi vár előtt hatalmas sor várt minket, hiszen rengeteg turista szeretett volna velünk együtt bejutni, hogy megcsodálja a várat, a lovagtermet, a koronát vagy az Aranyutcácska apró házait. A hosszú sorbanállást kissé színesebbé tette a mellettünk elvonuló testőrség látványa és az őrségváltás percei.

A Szent Vitus-székesegyházban a sorbanállástól fáradtan bár, de ámultan csodáltuk a régmúlt lenyomatait. A várban tett sétánk után átkelve a Moldva folyón újabb szabadidőnek örvendezhettünk az Európa egyik legszebbjének mondott adventi vásár forgatagában, így mindenki lehetőséget kapott az elmaradt szuvenírek beszerzésére. Este közös hajókázásra indultunk, ami egy kellemes 2 órát biztosított mindenkinek. Estére, fáradtan, de rengeteg új és szép emlékkel gazdagabban értünk a prágai "Hostel" melegébe.

Másnap kipihenten, boldogan indultunk haza, útközben érintettük Pozsonyt is, ahol ugyancsak megcsodálhattuk a Karàcsonyi Vásár varázslatos pompáját, és  az egykori koronázó város méltóságteljes szépségét.

Estére hazaérve átgondoltuk újonnan szerzett élményeinket, s szerintem mindenki nevében mondhatom hogy élménydús, és kalandos utat tudhatunk magunk mögött. Személy szerint úgy gondolom a látottak után, hogy Prága az egyik legszebb óvárost rejti magában. Engem nagyon megfogott a régmúlt építészete, illetve a prágai  ízek világa. Úgy gondolom, hogy akinek módjában áll, legalább egyszer látogasson el Csehorszàg fővárosába, Prágába.